lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans dag...


Det känns ju skönt att vi har en dag om året då vi speciellt får uppmärksamma våra känslor för det motsatta könet. Tog mig en tur till ICA Maxi och hamnade i en liten tulpanduell - jag siktade in mig på en härlig bukett, men var tiondelen för långsam! En annan man tog buketten, och jag tänkte protestera - men det var innan jag såg att han hade tre små barn med sig. De såg så lyckliga ut, kanske tänkte de på hur mycket de älskade mamma. Hur som helst valde jag en annan färg på buketten och lade istället till ett kort där jag kan uttrycka mina känslor :-)

Tycker nog annars att denna dag ställer lite frågor till oss alla. Behöver vi verkligen en särskild dag för romantik? Känns det inte lite överbelastat att gubben, som aldrig annars är romantisk, plötsligt dyker upp i dörren med ett fång rosor och en chokladask formad som ett hjärta!!?

Eller är det tur att dagen finns för alla dem som hungrar och törstar efter lite ömhetsbevis?

Jag är lite kluven, försöker så gott det går att visa kärlek i vardagen - lite disk, lite städ, fotmassage, ryggmassage, mat på bordet när hon kommer hem... Men där kanske man biter sig i stortån - kanske höjs då förväntningarna på Alla Hjärtans dag!

Jaja, vi får se hur långt tulpanbuketten och kortet räcker... Kanske får lägga till en halvtimmas massage också :-)

En synnerligen god Alla Hjärtans dag till er alla - kärlek till nära och kära och vänner och alla jag kommer på!!

Glöm inte enkäten längre ner på sidan!!

PiP från Flod...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solen skiner och allt är bra.Stråkeved.

Anonym sa...

jag håller helt med.. varför finns igentligen alla hjärtans dag!! här hemma försöker vi visa kärlek till varandra varje dag. annars skulle man ju spara allt till alla hjärtans dag och då skulle ju knappast en blombukett och ett paket choklad visa all den kärlek..

Anonym sa...

ja det känns nästan som det var igår...


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?