torsdag 6 augusti 2009

Gott och blandat...



Det händer hela tiden saker i livet. Förra året var det premiär för OAS här i Borås. Jag och Christina var där varje dag för att få inspiration och sjunga lovsång. I år kom mötet tillbaks hit och vi hann tyvärr bara gå på kvällsmötena. Men det var härliga möten med olika predikanter, bland annat den gamle räven Ulf Ekman. Härligt att det kan finnas bredd inom kristenheten, ena kvällen Livets Ord och andra kvällen en ortodox präst!

OAS stannar normalt sett 2 år på samma plats innan det är dags att dra vidare - men nu fick vi veta att de stannar i Borås ett tredje år :-) Så skönt att slippa resa för att få lite andlig påfyllning!

I samma andetag som jag skriver det blir jag påmind om att jag minsann ska ut och resa för att få andlig påfyllning. På lördag är det dags att åka till Taizé igen!! (Hurra)

Har varit där med min förra församling flera gånger, och nu är det dags för den nya församlingen att lära känna detta lilla kloster i Frankrike.

Lilla och lilla förresten, en vanlig vecka är det ju mer än 2.000 ungdomar från hela världen som kommer dit. Det är en härlig känsla att få fira gudstjänst med så många, att kunna prata med vem som helst och att få vara med Gud en hel vecka.

Vi är 11 stycken som åker, och det är bara jag som varit där förut - ska bli så spännande att se hur vistelsen landar hos de andra. För mig är det sjunde gången, och varje gång jag sätter mig på bussen för att åka därifrån längtar jag redan tillbaks :-)

Be gärna för oss - och för älsklingen som får leva utan mig i 10 dar ;-) Fast man kan ju citera Linda Bengtzing: "Hur svårt kan det va´..."

Nästa gång får hon följa med - det längtar jag redan efter!!

PiP från Flod.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi önskar dig en fin resa och många nya upplevelser.Stråkeved.

alexandra sa...

men jösses... då åker ju du sammtidigt som ett ledargäng här i från örebro. de åker med delfinbuss så om du åker delfinbuss så lär ni ju träffas på vägen..

åhh.. jag är lite avundsjuk.. men vi har ju dop. så du får be för oss..
kram, ps Eddy, Tove och Jacob hälsar!!

alexandra sa...

ska ni åka samma buss???

Maria N sa...

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk. Hoppas ni får en härlig vecka.

alexandra sa...

äru hemma nu.. dags för ett inlägg om hur du hade det i taizé

Anonym sa...

Välkommen hem.... hoppas du haft det bra.Vi är i Apladalen.Hoppas dagen i Seglora blir bra varit roligt varit med.Stråkeved.

Martin D. sa...

Hej på dig!
Hoppas vistelsen i Taizé var lika givande som alltid!
Ha det bäst!
Martin(Björlanda)


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?