fredag 13 november 2009

På allmän begäran....


är det väl dags att göra ett litet inpass här i bloggen igen. Har låtit det vila ett tag, trots allt måste man ju ha inspiration för att dela med sig!

Livet går sin gilla gång, ömsom vin och ömsom vatten - men just idag passar jag på att fylla 45 år!

Halvvägs till 90, och nog kändes ryggen lite stelare än vanligt denna morgon :-)

Kanske skulle jag just idag ägna mig åt att fundera lite över livets allvar. Vi skojar ofta i arbetslaget över den gamla psalmen: "Jag går mot döden vart jag går..". Alldeles sanna ord som tål att funderas över. Varför skulle jag snåla med det goda - snart nog ligger jag i kistan!

Ha fest, ring och berätta för människor att du älskar dem, skriv att du saknar dem, var lite barnslig och skämta med andra!

Livet är underbart - det finns ingen orsak att gå och sura, hänga läpp och vara dyster...

Därmed skickar jag en hälsning till alla er som tittar in hit - tack för att ni finns och förgyller mitt liv! Vi ses och hörs kanske inte så ofta - men ni lever ert eget liv i mitt hjärta och mina förböner!!

Nu fylldes hallen med paket till älsklingens affär - man kan ju undra om det är hon eller jag som fyller år ;-)

PiP till er från Flod....

PS: Bilden föreställer en födelsedagstårta. Jag tyckte den såg kul ut, på tal om att vara lite barnslig :-) DS.

7 kommentarer:

Maria sa...

Grattis!!
Vi saknar dig.
Maria och Mikaela

Anonym sa...

Grattis och önskan om ett GOTT NYTT ÅR Stråkeved.

Anonym sa...

Lyssnade på gudstjänsten på tv i dag,då sa pastorn Livet är inte alltid underbart, men alltid laddningsbart, det tyckte jag var bra.Häls,Inga-Lill

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Halkade in på din sida av en en tillfälllighet. Många intressanta tankar från din sida.
En stillsam fråga, vad betyder PiP?
Önskar dig och dina nära och kära en trevlig Helg!

Anonym sa...

TACK för att du gjort det så fint här hemma då jag varit på Julmarknad hela helgen.
Kram♥

Anonym sa...

Tack för den goda julmaten...vi kommer snart tillbaka.....det är så mysigt hos er. Stråkeved

Lemuel sa...

Grattis grattis!!
Det är skönt att någon blir äldre än jag, för jag blev i veckan halvägst till 50 men det var ju inte ens i närheten av du.

Grattis grattis önskar
Lemuel och Tove


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?