måndag 19 januari 2009

Jag tillbringade helgen....


FORMEX - en mässa i Stockholm för människor som äger affärer. Där såldes minsann allt mellan himmel och jord. Det bestående intrycket är egentligen tvådelat:

1) Käre gode tid vad mycket SKIT det finns!

2) Käre gode tid vad mycket FINT det finns!

Mässan i sig är ju gigantiskt stor med 3 olika delar. Varje hall är som ett par fotbollsplaner. Utställarna står packade som sillar och försöker locka till sig kunder. De tittar på namnskylten och försöker lista ut om man är värd att offras tid på. Medan älsklingen sprang runt och gjorde beställningar gick jag och bonusdottern i lugn och ro mellan hallarna. Vi kom till ett ställe där det var gratis att bli sminkad, så där fick jag sitta en halvtimma och vänta :-)

På mässan är det förbjudet med direktförsäljning - vilket nog var bra för mig. Det fanns fantastiskt vackra saker där som bara skrek : KÖP MIG!!!

Jaja, lite nöjen hann vi också med. Vi såg filmen om Benjamin Button innan vi kröp till kojs på hotellrummet. Efter en sådan helg och 90 mil med bilen känner man sig lite mör. Får se om det blir nästa år också, kände testosteronet sjunka i takt med att älsklingen gick mellan alla pysselgrejer. Fortsätter det så får jag byta namn till Michaela :-)

PiP från Flod...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,jag blir trött bara jag läser om mässan,men det blir spännande att se vad Christina har köpt hem.
Häls.Ingalill

Lisa sa...

Åh var benjamin Button bra? Jag vill se den.
kram

Anonym sa...

haha XD

Lisa sa...

Michael vad jag önskar att du var här nu. Du kunde kanske hjälpa mig förstå vissa saker som jag inte förstår själv.


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?