torsdag 24 december 2009

En vit Jul....


Tittar ut och ser ett gnistrande vitt snötäcke, småfåglarna flyger skytteltrafik för att äta av de frön vi lagt ut. De är så söta! Grannarna skottar gångar eller lastar bilarna fulla med paket - det är liv och rörelse på julaftons morgon. Här är det ganska lugnt än så länge. Älsklingen jobbar hela dagen och de 4 tonåringarna sover en stund till. Annat var det när de var små - då väcktes man runt 7 på morgonen av att de undrade när tomten kom :-)

Snart är det dags för lite julfrukost, tomtegröt och skinkmacka - traditioner ska ju upprätthållas!

Den vita julen var som sagt utanför fönstret, men vrider jag lite på huvudet ser jag att huset också är präglat av vitt. Så blir det när frun i huset är inspirerad av "shabby chik" - då är allting vitt, vitt, vitt!! Granen är faktiskt grön, men i övrigt är den vitdekorerad :-)

Hade allting varit som älsklingen önskar, ja, då hade golvet varit vitmålat också. Fast jag inser att det bara är en tidsfråga innan det kommer...

Snyggt är det - hon är duktig på inredning! Bilden visar hur det ser ut i ett av våra fönster. Julmys på hög nivå skulle man kunna säga!

Innan allt julfirande drar igång vill jag passa på att önska er alla en god och välsignad jul! Mina tankar går till ungdomar som jag saknar, före detta arbetskamrater, släkt, vänner - må ni finna julefrid!!

GOD JUL och PiP från Flod....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det så bra, vi har varit hos mor Karin och sen doppat i grytan.
I kväll blir det Flahult.Vi tänker på er.Stråkeved.

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar Inga-Lill och Tore.

Anonym sa...

Hoppas du fått inspiration på mässan,Ha det så bra.

Anonym sa...

Nu är glada julen slut, slut, slutVäntar lite nytt.


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?