onsdag 17 december 2008

Livets villervalla....


Nils Ferlin skrev väl orden om livets villervalla. Kan så lätt känna igen mig i den tanken. Det är hela tiden som att åka Balder (Berg och dalbanan på Liseberg alltså), det går upp och ner i känslolivet, ibland går det fort nerför och ibland lunkar det på uppför så sakta att man knappt har styrfart.

Snart är det jul, ingenting är inköpt - och paniken börjar så sakteliga sprida sig. Hur skall jag hinna köpa något bra? Jag tycker om att ge presenter med omtanke, och omtanke kräver sina timmar i affärerna. Hur skall jag få den tiden?

Samtidigt ska man predika att julen inte handlar om paket, presenter och mat...

Inte lätt att leva som man lär - fast det visste jag ju redan :-)

Desto roligare då att få åka till Björlanda imorgon, få träffa ungdomarna på caféet och bröta hela kvällen!! Märkligt hur människor biter sig fast i själ och hjärta - jag saknar verkligen att bara få hänga och tjöta med de unga. Få dela ljuvt och lett, prata kärlek och liv, tro och tvivel.

Här hemma pyntar älsklingen för fullt. Hon har verkligen känslan - och det vet hon om! Jag påpekade att jag också tyckte om att pynta och är ganska duktig på det, svaret blev: "Jodå, men det är skillnad på proffs och amatörer..". Där fick man så man teg ;-) (Hon har ju rätt, men det kan jag inte med att erkänna...)

Jaja, hoppas ni har det fantastiskt i julstöket - nu börjar jag bli sugen på att laga julmat! Det är jag bra på!!

PiP från Flod....

1 kommentar:

Anonym sa...

hemma hos oss kommer det inte bli mycket julpynt. har några julgranskulor i köksfönstret och två adventsljustakar..

och julklappar har jag och eddy fått köpa tillsammans till våra nära och kära. och det verkar inte som vi kan ge något till varandra då pengarna inte räcker till ;( jag som älskar att handla julklappar..

det enda julstöket som kommer att bli av är lite julgodis som mamma har beställt.. hon tycker jag är bäst på att göra knäck. så det får jag väll göra...


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?