lördag 20 december 2008

Äntligen....


Ja, äntligen fick jag lite tid över att åka och hälsa på de "små" i min förra församling. Det var dags för den årliga "julpyssel"-avslutningen. Alla ungdomar och konfirmander kommer då till församlingshemmet för att pyssla med lite olika saker. Man kan göra kort, julgodis, bygga pepparkakshus och en massa annat skojigt. I år kunde man också göra sin egen julkrubba av en äggkartong och lite flörtkulor.

Jag fick en sådan för ett par år sedan, och det är min favoritkrubba till julen. Ofta är det ju så att det enkla är det bästa - "less is more" som de säger i Amerika :-)

Det var så kul att få se och höra och krama alla igen. Mycket kramar, mycket skratt - en och annan glädjetår blev det också!

Fantastiskt att man kan bli så glad av andra människor, det liksom bubblar i kroppen av glädje att bara få sitta och umgås med människor man tycker om och älskar.

Så nog blev det en julklapp i förskott!!

Igår åkte älsklingen och jag till Ullared - det är också mysigt, att få gå omkring och titta på saker med min goding. Jag är nog inte som alla andra karlar, jag tycker det är kul att gå i timmar och få fundera över vad som skulle passa till barnen och alla andra man behöver köpa julklappar till. De hade en låda full med delikatesser - så vi köpte en sådan och avslutade kvällen hemma med lite vin och kex... Myyys ;-)

PiP från Flod!

2 kommentarer:

Anonym sa...

gör mysigt att träffa dig med goding. men du kommer väl förbi nån mer gång?

Anonym sa...

God Jul Tomten:-)......du gjorde det så bra igår, ho,ho,ho.....
Vi ses snart...ska hälsa på hos de små vovvarna idag. Alla hälsar och förresten, du fick en bok i din julklapp igår som jag tror passar bra!!!!


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?