söndag 15 mars 2009

Att ha roligt....


Allt som händer runt omkring mig är ju inte roligt. Men jag har lärt mig att min inställning till saker gör att somligt i alla fall kan upplevas som roligare än det är. Vare sig det gäller att drunkna i räkningar eller känna sig trött kan en positiv tanke ändå rädda dagen.
En uppmuntrande kram eller ett glatt tillrop förändrar mycket. Är man ledsen kan det hjälpa att ta brandmans-greppet på lilla älsklingen och springa runt, även om hon tycker att man är fånig ;-) Tror att det ligger mycket sanning i det gamla ordstävet: Man har inte roligare än man gör sig!

Och när man får goda nyheter förgylls ju hela livet!

Helgen som gick fick jag roliga nyheter. Alexandra, som var volontär i min förra församling, fick i fredags en liten tjej som heter Tove! Känns som om det var igår jag satte upp bilderna från ultraljudet till personalen - och nu kan man se den lilla på bild i Alexandras blogg!
En sak har vi gemensamt, lilla Tove och jag, vi är båda födda fredagen den 13. Så kan det gå...

Fick en rejäl utmaning i helgen. Älsklingen åkte på kurs med dottern och jag lovade att stå i affären på lördagen. Även om jag faktiskt är lite nervös för det så tog jag mod till mig. Nog ska man vara lite nervös - det är ju hennes affär, tänk om jag gör bort mig och skrämmer bort kunder! Men det är ju bara att se det roliga i situationen och köra hårt. Min enda bön var att det inte skulle komma in någon och fråga om pärlor. Naturligtvis var det två kunder som kom in så fort affären öppnade och frågade om pärlor!! Tror dock att jag löste det smidigt :-)

PiP från Flod...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe.. jag håller med dig.. det känns som det inte var länge sedan jag berättade för dig att vi skulle ha barn..
fast den sista veckan kändes som ett år..

TACKAR så jätte mycket för kortet.. det har hamnat i våran lilla rosa kort samling.. jag som trodde folk kände mig och min allergi mot rosa men inte det inte.. hehe

Anonym sa...

Hej,hej du klarade det nog bra i lördags,alltid roligt prova lite nytt.Ingalill

Anonym sa...

Jo det var riktigt mysigt sjalen kommer att bli väl använd.
Du jag och eddy planerar att åka till gbg när han har påsklov, tror det är vecka 15. Vi hade tänkt försöka ta oss till björlanda på torsdagen. Skulle vara kul om du var där eller om det finns möjlighet att ta en fika om du kan ta dig till gbg då!!

Anonym sa...

Den 2 april är vecka 14 så då är vi inte där!!!


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?