måndag 30 mars 2009

De enkla tingen....


Undrar så om det är sant att det är de små tingen som gör livet värt att leva? När man ständigt är irriterad på saker som händer - bilar som går sönder och måste repareras, saker som inte flyter som de ska, motivation för att motionera och må bra ligger nära nollpunkten...

Det finns en viss tendens att sådana saker hopar sig och det blir som ett berg att bestiga.
Allting annat blir drabbat, man är "cranky" och irriterad på allt som rör sig!

Vad krävs det då för att saker skall kännas bättre?

Erfarenheten säger mig att det krävs ganska lite. I vårt samhälle botar man enklast dessa känslor genom att gå ut och handla - och det har jag gjort idag :-)

Fast det var inte min tes, nu kom jag in på sidospår...

Ett leende, ett uppmuntrande ord, en kram, en kyss, att få höra: "jag älskar dig", en liten påsa med favoritgodiset, ett sms från någon kär vän...

I en av våra psalmer står det: "de enkla tingen rymmer allt...". Det är nog sant, lyckan bor i de små gesterna...

Tänk på det - du kan rädda någons dag...

PiP från Flod....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solen skiner och jag putsar fönster.de små detaljerna är viktiga,ha det så bra.Inga-Lill

Anonym sa...

Glad Påsk,vår finaste högtid,var i kyrkan i går kväll.Stråkeved.

Axdal sa...

Jag sa väll att vi skulle ner v.15 har för mig det iaf...
vi ska försöka komma ner snart igen


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?