måndag 9 mars 2009

Lite om drömmar...


Det här med drömmar är ju ganska häftigt. Vissa människor drömmer om natten - märkliga drömmar där man förvandlas till en papegoja, eller blir jagad av chokladbitar. Vissa säger att drömmar har ett budskap, att man kan tyda dem och få något slags vägledning i sitt liv. Själv kommer jag inte ihåg mina drömmar, vaknar på morgonen och det är alldeles tomt. Fick en förklaring av en kollega som läst lite i ämnet. Tydligen är det så att jag vaknar i fel "sovcykel" - sover helt enkelt för djupt när jag vaknar. Lite trist faktiskt - skulle vilja veta vilka vilda drömmar jag har!

Eller så tillhör jag en kategori som gör slut på allt drömmaterial redan på dagen. Jag har ju en livlig fantasi, och jag kan sitta och dagdrömma om allt möjligt. Det blir som små mikro-pauser där jag funderar hit och dit.

En alldeles vanlig dag kan jag tänka på älsklingen flera gånger, hur jag pussar på henne eller bara hur hon ser ut när hon står och blåser håret på morgonen. Tänker på saker jag vill göra med henne - hur kul det skulle vara att åka tillbaks till Skagen osv.

Eller så tänker jag på predikningar, hur kul det vore att rensa upp i källaren och få ordning, åka till Ullared och shoppa, lära mig bokföring - tusen saker snurrar ständigt i detta huvud.

Kanske inte så konstigt att jag inte kommer ihåg nattens drömmar...

Mest av allt dagdrömmer jag om hur man ska få den tid man har att räcka till. Det skall jobbas, städas, fyllas på pellets, tvättas, sköta bilen, skötas ekonomi, ordnas med barnen och helst lite romantik som lök på laxen och grädde på moset!

Så medan tvättmaskinen och diskmaskinen går skriver jag lite på bloggen och skickar kärleksmail till godingen - vem sade att karlar inte har simultanförmåga ;-)

Vad drömmer du om??

PiP från Flod...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Mikael,vi håller på med vedenoch då hinner man tänka på allt möjligt.Ingalill.

Anonym sa...

haha, jag lyckades hitta hit tillslut även fast jag är lite efter :) Vi saknar dig här borta i björlanda, jag tycker att du borde komma hem snart.. eller ja.. hit iallafall :)

Anonym sa...

detta sa en mamn, christer heter han å mamma känner honom, till mig om tid och stress:
varför stressa, ingenting blir bättre av det.
efter varje timme som går kommer det en ny, efter varje minut som flutigt förbi kommer det en ny. man har tid, det gäller bara att ta sig den.

kanske ligger något i det.
fotrsätt du på dina kärleksbrev! (jag vet jag e sääämst i världen på å läsa bloggar, gör de bara när typ ingen annan e vaken... nu kanske nån har vaknat dock... ajaa... )

fårn Lisa AT


HUR MÅNGA HAR VARIT HÄR?

............................
HUR MÅNGA ÄR ONLINE?